W ciągu 2 dwóch dni ManageEngine wydał dwa Service Pack’i do Service Desk Plus, które łatają sporo bardzo poważnych błędów w działaniu aplikacji.

Update SDP 9214 oraz AE 6119 jest szczególnie ważny dla administratorów, którzy aplikacje od ManageEngine wykorzystują Asset Managment’u lub jako bazę CMDB.

Update ten naprawia m.in.:

  • SD-62891 – znikające kody kreskowe podczas skanowania stacji/serwera,
  • SD-62445 / SD-SD-62285 – problemy z przetworzeniem listy oprogramowania z pliku xml,
  • SD-62066  – błąd podczas skanowania Windows 10 z odblokowanym Hyper-V bez VM,
  • SD-62379 – odmowa dostępu przy pobieraniu załącznika z poziomu akceptacji.

Oprócz naprawy błędów pojawiły się także nowe funkcjonalności w ServiceDesk Plus. Wśród najważniejszych nowości należy wymienić SDF-59858 czyli opcję tworzenia pól dodatkowych, które są polami wyboru z opcją wielokrotnego wyboru. Dzięki temu od wersji 9215 można w formularzach zgłoszeń (Incident/Service) dodać pole wielokrotnego wyboru, które może okazać się szczególnie przydatne np. w przypadku zgłoszeń o nadanie uprawnień do systemów. Należy jednak wziąć pod uwagę ograniczenia tego pola.

Wspomnieć należy również o SDF-62521 czyli zapisywanie w historii adresu IP/nazwy hosta z którego zostało założone zgłoszenie. Opcja ta była przez nas od dawna wyczekiwana. Jest to spore ułatwienie dla administratorów – szczególnie dla tych, którzy administrują aplikacjami o dużej liczbie użytkowników.