Producent zaserwował nam bardzo dużą niespodziankę – po instalacji update oznaczonego numerem 9231 nasz SDP już nie będzie taki sam…

Dnia 31 października 2016 światło dzienne ujrzał SDP 9231. Gdy tylko dostaliśmy informację o tym, od razu zaczęliśmy szukać informacji o poprawkach, które wprowadza ten update. Ku naszemu zdziwieniu na liście próżno szukać informacji o naprawionych błędach. Jest natomiast tajemniczo brzmiący wpis:

  • Revamp on Header and Theme configuration: UI for Header section has been changed. Any theme configured earlier will not be retained. Users are requested to reconfigure the themes after upgrading.
  • Theme configuration for subsections has been removed. Users will not longer be able to customize the subsection colors. It is set to grey by default.
  • Custom logo size has been modified from the earlier (168*46 ) to (155 * 38). Logos which are greater or lesser than this size will be shrunk or expanded accordingly with the current size.

Nie lubimy żyć w niewiedzy więc szybko wykonaliśmy aktualizację naszego środowiska testowego. Pierwsze słowa, które padły po uruchomieniu aplikacji i logowaniu to: „Co to ma być?!”. Dla wielu administratorów może to być szok – zmianie uległ praktycznie cały nagłówek naszej aplikacji. Nie potrafimy opisać tego słowami – więc poniżej przedstawiamy wam nowy wygląd nagłówka SDP:

Nowy nagłówek w SDP 9231+

Po kilku minutach użytkowania nowego nagłówka jednogłośnie stwierdziliśmy, że jest on… bardzo fajny i przyjazny dla oka. Mimo tego, że na początku podeszliśmy sceptycznie do tej zmiany – teraz uważamy, że jest to strzał w przysłowiową „dziesiątkę”.

Ale to nie koniec zmian. Producent zafundował nam też małą niespodziankę w panelu administratora – katalog usług został wydzielony z panelu „Ustawienia pomocy technicznej” i od teraz jest całkowicie odrębną sekcją w panelu.

Na koniec producent zafundował nam jeszcze jedną niespodziankę  – od tej wersji możemy definiować Role w organizacji (ang. organization roles). Od teraz możemy stworzyć „własne $REPORTING_TO$”. Co to oznacza? Najprościej mówiąc od teraz możemy zdefiniować kilka typów zmiennych, których możemy użyć w procesie akceptacyjnym. Dla przykładu – załóżmy, że mamy osoby zajmującą się w ogranizacji IT Security. Jedna z nich akceptuje zgłoszenia w SD – jest ustawiona „na sztywno” w przebiegu zgłoszenia (dla 5 szablonów). Co w przypadku kiedy pójdzie ona na urlop? Musimy przeedytować 5 szablonów….  Od teraz możemy za pomocą Organization Roles stworzyć role np. $IT_SECURITY$, przypisać do niej naszego akceptującego i ustawić ją dla naszych pięciu szablonów. W przypadku urlopu tejże osoby – dokonujemy tylko jednej zmiany w SDP – w organization roles zmieniamy naszego akceptującego. Szablony zawsze będą szukały człowieka z roli $IT_SECURITY$ – a więc ustawiony zostanie nasz nowy akceptujący. Musimy wykonać tylko 1/5 tego, co musieliśmy zrobić wcześniej 🙂