W dniu 8.02.2017 światło dzienne ujrzała wersja 9.3 ServiceDesk Plus. Mimo, iż changelog nie zawiera wielu wpisów to możemy uznać, że nowa seria zwiastuje sporo przydatnych nowości.
Wśród najważniejszych nowości w 9.3 znajdziemy:
- ukrywanie niepotrzebnych już grup wsparcia – do tej pory nie mogliśmy tego zrobić. Usunięcie grup było teoretycznie możliwe z poziomu DB lecz takie działanie ciągnęło za sobą sporo konsekwencji. Od tej wersji możemy oznaczyć taką grupę jako nieaktywną – nie będzie widoczna już na listach grup m.in. w zgłoszeniach i zadaniach. Długo musieliśmy czekać na taką funkcjonalność
- nowa tablica wskaźników (dashboard) – producent udostępnił nam możliwość personalizacji tablicy wskaźników. Wasi analitycy będą w końcu zadowoleni 🙂
- zaplanowane zadania – mechanizm przypominający znany z systemów Windows „Harmonogram zadań”. Pozwala on na zaplanowanie uruchomienia skryptu. Obecnie jest to dość skąpy w konfiguracji mechanizm – ale jak na pierwszą wersję jesteśmy zadowoleni – liczymy na szybki rozwój
- konfiguracja zabezpieczeń z panelu – w tej serii możecie prosto z panelu administracyjnego zmienić ustawienia – między innymi ograniczyć liczbę nieudanych logowań (i zablokować konto) oraz dokonać zmiany z http na https
- konwersja usług do incydentów – od teraz zgłoszenie usługi może zostać przekonwertowane do incydentu
- poprawianie zgłoszeń przez zgłaszających – do momentu zatwierdzenia lub rozwiązania zgłaszający będzie mógł edytować swoje zgłoszenie
- linki zewnętrzne – producent umożliwił nam dodawanie linków do aplikacji zewnętrznych na górnej belce – możemy w prosty sposób dodać skrót do np. naszego intranetu
To nie wszystkie zmiany w serii 9.3. Uważamy, że seria 9.3 to mały przełom – otrzymaliśmy wiele funkcji, na które długo czekaliśmy.
Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z oficjalnym Readme dla tej serii oraz „poklikania” i sprawdzenia na własnej skórze wprowadzonych zmian. Linki poniżej.
Readme: https://www.manageengine.com/products/service-desk/readme-9.3.html
Demo 9.3: http://itildemo.servicedeskplus.com/